Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Svårt, svårt

Av Jennie Johnsson - 17 oktober 2012 12:00

Ingen har sagt att det ska vara lätt att bli vuxen, men var det tvunget till att vara så här svårt?

I många år har man längtat efter att ta studenten och göra vad man vill med sitt liv. Sen när man väl hamnar där längtar man tillbaka, tillbaka till tryggheten.

Ända sedan jag tog studenten (och även ett tag innan) har jag sökt jobb. Allt möjligt på olika ställen. Jag har haft jobb sedan jag tog studenten. Det kanske låter som att jag inte är nöjd med mitt jobb, men de är inte det de handlar om.

Jag är nöjd med jobbet, tjänar bra. Men jag vill börja bygga upp mitt liv nu.

Vill skapa mitt liv med min pojkvän. Är det så konstigt? Att jag inte vill bo 15 mil ifrån honom? Att jag vill ha mitt eget och inte bo hemma? Visst, visst jag ska inte klaga. Men klagar man inte kan man heller inte få det bättre.

Jag känner hela tiden att jag ju längre tid jag bor här desto latare blir jag. MEN jag söker jobb! Jag ger inte upp!

Ringde till två jobb idag, jag tycker inte om att ringa till okända personer sådär. Men jag vågade och blev inte helt avvisad.

Det ger mig lite hopp.

Om någon har något tips på vart jag kan söka jobb i Skövde-Mariestads området så är det varmt välkommet!

Jag SKA ha jobb! Det finns inget annat för mig. Vet bara inte när det blir eller vart.


Mycket tankar snurrar runt i mitt huvud, hit och dit. Jag ska ju ha jobb men vad händer innan jag får jobbet? Borde jag låta det ta den tid det tar även fast jag inte vill?


Rulles tass är snart läkt! Vi ska vara med på KM i bruks snart och jag hoppas han har vilat sig i form. Blir en chansning men man behöver inte göra allt seriöst. Ska bli kul! Ska göra det för att testa honom och vårt samarbete samt bli taggade till mer träning! Får inte glömma bort honom i allt annat.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards