Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Slööö dag

Av Jennie Johnsson - 6 augusti 2013 13:10

Ligger i soffan, känner inte för att gå upp, verkligen inte. Hunden ligger på golvet bredvid mig.
Gick upp tjugo i sex i fall att de skulle ringa ifrån jobbet, de gjorde de inte. Jag gick då ut med hunden och gav han mat så vi fick sova lite till.
Gick å la mig igen och vaknade vid åtta av att chefen ringde. Nej jag skulle inte jobba (så jag hade inte försovit mig)
Gick med pojkvännen till hans jobb i stan, passade på att titta på tvättmaskiner (har tröttnat på tvättstugan).
Ringt lite samtal som man måste ibland. Lade mig i soffan med en bok och har nu fastnat här. Tänkte jag skulle göra lite mer vettiga saker idag men har hela dagen på mig så det är lugnt. Kommer antagligen jobba från imon till och med tisdag så säger till mig själv att jag behöver ta det lugnt. Ett litet tag till i alla fall.
Så jag tar upp boken ett tag till sen kanske jag orkar pallra mig till affären och lite andra ärenden sen kanske jag lägger mig här igen.
Man behöver nog sånna här dagar ibland, då man liksom fastnar i soffan. Eller hur?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Skapa flashcards