Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Stanna upp, reflektera, tänk efter

Av Jennie Johnsson - 13 maj 2013 15:56

Jag glömmer lätt bort att stanna upp och tänka efter vad som förändras.

Vardagen går och jag fattar inte riktigt vad som häner jag bara flyter med.

Det har snart gått ett år sedan jag tog studenten.

Jag har gått från en fattig student till en som kan betala räkning med de pengar som jag själv tjänat ihop. Konstigt faktiskt.

Jag bor inte längre i en studentlägenhet utan en lägenhet med min pojkvän som vi betalar och har ansvar för, konstigt.

Jag måste nog tvinga mig själv att ibland stanna upp och tänka efter.

Allt är inte perfekt, man kan inte få allt på samma gång. 

Jag saknar mina vänner varje dag, jag hinner inte åka och hälsa på min släkt så ofta jag vill. Men Adam har släktingar i stan och jag har lärt känna en del utav hans vänner. 

Jag dör av längtan tills jag får träffa mina Forshagavänner igen men tyvärr är Sverige långt och vi har skaffat "nya" liv som tar tid. Det är bara så och det är väl meningen också. Det svåra är att hålla kontakten och inte glömma bort att de finns kvar om även långt bort.

Jag har ännu inte lärt känna några som jag kan träna hund med, men det är svårt när jag jobbar som jag gör och så. 

Dock ser jag ett ljus i tunneln nu, till sommarn går jag på schema och kan försöka planera in hundträningar bättre. Sen hoppas jag på en bättre och mer planerad höst.

Träningen går inte riktigt som planerat just nu men hoppas på att det blir bättre :) 


Alltså det går framåt i livet. Jag har kommit fram till att allt behöver inte ordnas just precis nu, jag har hela livet framför mig. Jag tar ett steg i taget. Livet rullar ju faktiskt på ganska bra ändå. Även fast det inte går att planera så mycket ;)


Har förberett en paj och skall nu ge ut mig på en liten springtur och när husse (aka Adam) kommer hem skall vi till klubben :D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards