Livet i allmänhet

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jennie Johnsson - 28 augusti 2013 19:35

Verkar ha kommit in i en period då jag skulle behöva mer än 24 timmar på dynget, gärna två till på eftermiddagen!

Började plugga i torsdags och har nu redan gjort två uppgifter och läst en massa kapitel. 

Var dessutom på Bruks SMet i helgen och suget efter att börja träna bruks på riktigt igen börjar krypa fram. 

Det är ju inte bara och bara när man ska träna brukset. Klarar ju inte av det själv, behöver träningskompisar, får luska lite!

Hinner helt enkelt inte med det jag vill riktigt än. Hoppas på att det blir bättre när jag kommer igång med plugget på riktigt. Det kanske flyter på bättre och går fortare att göra uppgifter. 

Hann åka till klubben en sväng idag och tanken var att ta mig till gymmet efteråt. Blev kvar på klubben längre än jag tänkt då jag träffade en trevlig människa att prata med. Mycket trevligt att äntligen träffa någon på klubbben! Fick chansen att träna lite platsliggning. 

Vill verkligen hitta tillbaka till träna-bruks-livsstilen igen, saknar den! Hoppas verkligen jag gör det.


Imorgon blir det skolan till tolv och sedan ett nytt försök att ta sig till gymmet ;) Om jag hinner mellan pluggstunderna. Ingen lugn start här precis! 

Mycket pågång nu, fast ändå inte. Det är skolan som tagit sig en rivstart och jag som har en massa jag vill göra!


Hinnareds X-man beundrar sin fina medalj som han lyckades kamma hem på årets Bruks SM! (3:a i spår)

 

Utskick i uppletandet

Av Jennie Johnsson - 18 augusti 2013 14:25

Älskade fina hund :) 

       

Husse och Rulle går spår :)

 


På torsdag börjar jag skolan och den 2 september börjar jag och Rulle en rallylydnadskurs. Det är vad jag har att se fram emot i höst! Känns bra faktiskt :) 

Jag ska utbilda mig till undersköterska, utbildningen är på 1,5 år. Lite lagom långt :)

Utbildningen gör jag inte för att jag tror att jag kommer jobba med det hela livet, jag vill inte känna att jag måste det liksom. Däremot känns det som en bra idé nu. Jag behöver inte ta några stora lån och dessutom vet jag att jag garanterat kommer få jobb i någon form när jag är klar (och även under tiden). 

En sak som jag varit lite rädd över när man utbildar sig är ju att man ska få ett jobb efteråt också. Har man pluggat i x antal år vill man ju gärna tjäna lite pengar på det sen. Det kommer jag antagligen inte behöva oroa mig över. 


Jag har dessutom bestämt mig för att inte känna någon press över att behöva tävla i höst. Jag skulle jätte gärna vilja det men vet inte om möjligheten finns. Jag kommer hinna träna mer då jag kommer veta mer när jag är ledig och inte. Däremot har jag inte att träna med direkt och utan träningskompisar kommer man inge vart. 

Känner jag att vi har möjlighet att tävla och känner oss redo för det då kanske det blir så men ska fösöka undvika pressen.

Sedan har vi märkt av Rulles rygg ibland, märker att han inte klarar av för mycket aktivitet och då skall jag INTE utsätta honom för det. Däremot vet inte han det alltid då han springer som en galning och lever livet ;)

Tanken med rally är att det är lite lugnare och passar förhoppningsvis hans rygg också :) Han måste ju aktiveras på något vis ändå! 


Hundträningen har inte varit som den borde det senaste. Försöker hitta på saker som kan passa Rulles rygg och som han blir trött utav. Men jag tränar inte för att utvecklas just nu utan för att han ska bli nöjd. Jag hoppas det blir lite bättre i höst då jag förhoppningsvis får lite mer rutin i vardagen och vi börjar med rallyn :) 


Målet med hösten är att den SKA bli bättre än förra hösten.

När jag har möjlighet att få lite rutin i vardagen har jag ju möjlighet att planera min fritid, vilket jag gillar! :)

Plugg, jobb, träning av hunden och träning av mig själv kommer hösten bestå utav och kanske lite annat också ;) 

Av Jennie Johnsson - 6 augusti 2013 13:10

Ligger i soffan, känner inte för att gå upp, verkligen inte. Hunden ligger på golvet bredvid mig.
Gick upp tjugo i sex i fall att de skulle ringa ifrån jobbet, de gjorde de inte. Jag gick då ut med hunden och gav han mat så vi fick sova lite till.
Gick å la mig igen och vaknade vid åtta av att chefen ringde. Nej jag skulle inte jobba (så jag hade inte försovit mig)
Gick med pojkvännen till hans jobb i stan, passade på att titta på tvättmaskiner (har tröttnat på tvättstugan).
Ringt lite samtal som man måste ibland. Lade mig i soffan med en bok och har nu fastnat här. Tänkte jag skulle göra lite mer vettiga saker idag men har hela dagen på mig så det är lugnt. Kommer antagligen jobba från imon till och med tisdag så säger till mig själv att jag behöver ta det lugnt. Ett litet tag till i alla fall.
Så jag tar upp boken ett tag till sen kanske jag orkar pallra mig till affären och lite andra ärenden sen kanske jag lägger mig här igen.
Man behöver nog sånna här dagar ibland, då man liksom fastnar i soffan. Eller hur?

Skapa flashcards