Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Tankar

Av Jennie Johnsson - 29 oktober 2013 16:59

Jag är en sådan person som har svårt att inte göra någonting. Så jag måste ha en massa alternativ på saker jag kan göra under en dag.
Dagar då jag har haft fullt upp är de dagar jag mest tycker om. Förra veckan var det väldigt lite jobb, då blev det heller inte så mycket gjort för min del. Tappar motivationen om inte något gör att jag kommer igång.
Dagar som idag är jag nöjd med. Började med jobb 7-10, sen hem för att äta och ta det lite lugnt, sen ut med hunden. Efter det har jag lagat mat, fixat plugg, dammsugit, och ut med hunden igen. Passade på att köra några skallmarkeringar på mig idag, gick jätte bra :)
Snart ska jag iväg för nästa jobbpass 18-22, sen är dagen slut! Jag har inte behövt stressa, samtidigt som jag hunnit med en hel del små plock saker.
Jag blir pigg av att ha saker att göra! Jag klarar knappt av att titta på tvn utan att ha något att göra samtidigt, ex sy eller göra hundleksaker ;)

Dagar som jag inte har så mycket att göra är jobbiga dagar. Jag önskar inget annat än att ha ett fast jobb och ett hus, så jag vet att jag alltid har något att göra. Visst jag kan träna hunden kanske, men har man ingen att träna med och dessutom ingen bil så är motivationen låg. Då blir det mest ingenting gjort.

Ibland tänker jag att det skulle vara väldigt skönt om någon bara sa vad jag skulle göra med mitt liv eller gav mig ett jobb bara sådär, men så tänker jag på vad jag gjort sedan studenten. Jag har kommit rätt så långt med det jag vill göra. På ca 1,5 år har jag jobb (ibland iaf), jag har flyttat hemifrån, hittat en lägenhet, klarar av att betala räkningar varje månad, jag pluggar igen. Ja jag menar hur kul hade det varit om någon fixade en utbildning åt mig, gav mig en lägenhet och allt jag behövde? Det är ganska skönt att känna att man gjort det själv, med min kära sambo såklart. Visst livet är inte en dans på rosor alltid, men vi överlever och tar oss runt dagarna.
Jag brukar tänka att vardagarna är så tråkiga och enformiga, ändå vill jag inget heller än att ha ett fast jobb som jag går till varje dag, hur hänger det ihop?
Det svåra i livet är att få ihop allt, se till så att allt stämmer.

Ska nu vänta på att sambon kommer hem med bilen så att jag kan åka till jobbet. Imorgon får jag sovmorgon men på förmiddagen ska vi till banken för att se så vi har koll på ekonomin typ, visst är vi duktiga?! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Skapa flashcards