Livet i allmänhet

Alla inlägg under juni 2013

Av Jennie Johnsson - 25 juni 2013 12:13






Never give up

Keep fighting

If you can dream it, you can do it

Life is what you make it

What doesnt kill you, only makes you stronger

If you never try, you will never know

No one is better than you

Never stop beliving

Without struggle, there is no progress

Dont lose your self searching for life

Av Jennie Johnsson - 19 juni 2013 17:20

Livet är verkligen upp och ner, man bli ju inte uttråkad.
Jobbade måndagen, ledig tisdagen, jobbat onsdagen, ledig torsdag, jobba fredag-söndag. Vilket innebär att på fredag går jag på schemat som är väldigt skönt!
Det är ju svårt att undvika att ha ett upp-ochner-liv när man jobbar som jag gör. Aldrig veta när man ska jobba eller om man ens ska jobba. Väldigt påfrestande! Visserligen är jag otroligt glad över att jag över huvudtaget haft en inkomst de senaste månaderna. I höstats bodde jag hemma och jobbade på en fabrik i tre månader. De tyckte nog jag var konstig som "sa upp mig" för att flytta till Mariestad där jag inte hade något direkt jobb. Men jag ville inte vara kvar av olika anledningar. Jag trivdes verkligen inte med jobbet. Jag är inte någon som är petig på vilket jobb jag får men det var verkligen hemskt att gå till jobbet där. Just för att det inte var min grej. I hemtjänsten trivs jag, jag känner mig uppskattad och framförallt känner jag att jag gör nytta. Huvudsaken är att jag haft råd att betala räkningar sedan vi flyttade hit.
Jag har klarat av det ända till semesterschemat, vilket är otroligt skönt! Nu kan jag slappna av ett tag och faktiskt planera mina dagar.
Samtidigt som det varit väldigt jobbigt att aldrig veta något så tror jag att det varit lite nyttigt på något vis.
Det känns alltså lite lättare nu, livet kommer flyta på lite enklare.
Under sommaren hoppas jag att jag kan komma igång med Rulles träning lite bättre och fortsätta med min egen träning.
Skall till klubben ikväll och hoppas på att vi får någon bra träning :)
Imorgon är jag ledig från jobbet men har fullt schema här hemma ;) Typsikt att man måste passa på att tex tvätta när man är ledig.

Hejsvejs, nu ska vi packa träningsväskan!

Av Jennie Johnsson - 13 juni 2013 10:49

Har inte skrivit något här på ett tag. Antar att det inte hänt så mycket intressant på ett tag ;)
Har jobbat en del, tränat lite hund, tränat mig själv osv.
Fast en bra sak har i för sig hänt, vi har köpt en riktig bil ;) Vi har blivit med Volvo V50 :) Så nu kan vi åka lite säkrare :)
Ja som sagt livet flyter på. Midsommar helgen går jag på schemat som sedan sträcker sig i åtta veckor. Vad som händer sedan får vi se, det har jag inte bestämt ännu.
Det regnar idag, så vi kommer bli blöta.
Klockan är strax innan elva och har hunnit jobba nästan tre timmar. Skall luncha med Adam och hans mamma sedan ska jag jobba två och en halv timme till i eftermiddag.
Ja alltså inte så mycket nytt här.

Ovido - Quiz & Flashcards