Livet i allmänhet

Alla inlägg under juli 2011

Av Jennie Johnsson - 26 juli 2011 13:59

Denna veckan brukar varr helig för mig med hund, hund, hund. Men de senaste åren har de inte blivit så tyvärr. Jag saknar det. Älskar den veckan på året som bara består av massa hundträning! Hoppas verkligen det blir ändring på detta tills nästa år.

Men det är väl så när man är fattig student, det får bli bättre senare xD

Jag har ju jobbat endel faktiskt ;) Råkar bara vara ledig lite nu, skönt å va ledig också. Fast börjar bli lite rastlös xD Jag saknar forshaga! Jag vill faktiskt börja skolan igen, ja jag är knäpp xD

Fast det är ju inte bara skolan jag saknar ;) Men det är jobbigt att ha för lite å göra, vet ju knappt vilken dag det är. Men snart kommer det vara skola igen och jag längtar tills jag tar studenten...


Av Jennie Johnsson - 23 juli 2011 12:53

Ja, jag klarade av praktiken. Det blev riktigt bra tillslut. Hade jätte gärna kommit tillbaka och jobbat där mer om jag hade någon jag kände i närheten. Är inte så kul att bara jobba för jobbandets skull. Hade ju liksom inte så mycket mer att göra där uppe.

Men som sagt, jag överlevde. Stina som jobbade där var snäll och skjutsade mig och adam in till stan på kvällen vi skulle åka hem. Det var verkligen guld värdt! Hade blivit galen om vi vart tvungna att bära ner allt till stan! Så tack så jätte mycket!


Men nu har jag alltså tagit sommarlov för ett tag! Har en vecka kvar för denna gången sen blir de jobb i två veckor!

Är just nu hos Adam ute i skogen xD Har bara vart här och tagit det lugnt. Var ute och fiskat lite, gått ett viltspår med galningen, tränat lite rapport. Ja de är väl de vettiga ja gjort på typ en vecka ;) Jag har hunnit med å varit ute och springit lite också :) Är välbehövligt! Fick ett par "joggingleggings" av Adams mamma i födelsedagspresent som jag testade i morse :) Tack så mycket för dem! :)

På måndag tror jag det blir att åka lite söderut (behöver åka hem å övningsköra :)). Har försökt plugga lite teori medans jag vart här, men vill köra på riktigt! Måste ju ta chansen så länge jag kan! Till hösten blir det ju att försöka övningsköra på körskola :O Känns lite läskigt, har ju aldrig gjort de!


Ja, jag har alltså sommarlov nu! Ska försöka lägga upp en träningsplan till Rulle innan jag börjar jobba igen, så jag kan använda den där ;)

Träna, träna, träna! :)

Tycker förresten att han har en väldigt bra uthållighet i friaföljet. Pisitionen är väl inte helt okej (svårt att se de själv) men annars börjar jag bli riktigt nöjd med den! Kommer knappt ihåg hur hemskt det såg ut för ett tag sedan. Han är ju grym min galning!

Bara en massa andra moment som ska fixas till innan vi kan tävla igen ;)


Men ha de så bra allihopa! :)

Av Jennie Johnsson - 10 juli 2011 19:38

Sitter och är väldigt inspirerad till hösten!

Ska fixa så vi ska gå öppenklass (viltspår) imon inte allt för lång framtid :) För det ska vi fixa iaf!

Känner att jag lagt lydnaden lite på is just nu, då vi vart fast ett tag. Behöver ny motivation ;) Ett läger kanske ;) xD

Inom brukset är det ju skotten vi behöver träna på. Men viltspåret så blir de förhoppningsvis bättre de med :) Vill verkligen tävla bruks ju! Men går de inte så går de inte, min hund är bäst iaf ;) Jobbigt när jag inte ver varför han inte tycker om skott. För så fort det är jaktsituation så bryr han sig inte. Förstår inte riktigt det där?

Är iaf grymt taggad inför viltspåret nu! Kanske ska läsa på reglerna lite ;) Är ju van vid att man kan reglerna nästan utan och innan, pinsamt å komma om man inte kan allt xD

Sen ska jag lägga ner mer tid på passivitetsträning. Har kommit på att jag blivit grymt dålig på det! Är ju nästan den viktigaste träningen! Måste verkligen bli bättre på det!


Förutom hunderiet så är jag faktiskt taggad inför hösten! Är kanske inte jätte glad över det nya schemat, men ska kämpa på ändå! Ska verkligen försöka göra mitt bästa! Ska försöka bli duktig på att planera!

För i höst ska jag hinna med; En massa plugg, hundträning, träning av mig själv, kompisar, pojkvän och så vardagliga saker xD Måste verkligen se till att hinna umgås med folk i höst! har ju bara ett år kvar!


Kan säga att man blir grymt taggad på att träna när man vart borta från sin hund ett tag ;)

Känner att jag bara tänker å planerar inför hösten och min hund xD Hoppas verkligen det blir lite träning nu också och inte bara en massa tjat som de brukar va (A) Men jag är verkligen taggad nu! Ska fan tvinga mig själv om jag så måste det!  Då förstår jag kanske att de blir bättre om jag gör allt jag tänkt ;)


Har bara två jobbdagar kvar nu! Tänk vad tiden gårr fort ändå. För det har den faktiskt.

Imon är det måndag! Har aldrig vart så glad över att det ska vli måndag tror jag ;) För imon kommer adam hit! :D Äntligen säger jag!

På tisdagen ska vi leta efter något gott å äta och spela bowling för att fördriva tiden tills bussen tar oss söderut :)

Söderut och hundträning ;) Plus en massa mys och bara njuta av att ah sommarlov!

För på tisdag blir jag ledig i nästan tre veckor!

Sen är det jobb igen och efter det shopping i Ullared!

Hoppas sen på att det iaf blir en dag på SMet!

Efter det är de inte långt kvar innan Värmland! :D <3



Av Jennie Johnsson - 8 juli 2011 20:42

Att det ska vara så svårt att motivera sig själv till att springa. Jag tänker på att jag ska börja med det mer. Men det är svårt att ge sig ut. Jag älskar väl inte att springa men tycker det är helt okej. Det är ju bra när man har hund också.

Men jag känner mig mycket piggare och gladare när jag varit ute och sprungit. Vet att om jag gör det regelbundet känns det bra. Lättre att plugga, träna hund och så där. Men det är svårt att börja.

Förstår inte riktigt det där.

Älskar känslan av att ha träningsvärk, det känns bra då. I höstas och även ett tag i våras var jag jätte duktig på att träna. Tränade olika saker 2-3ggr i veckan. Det kändes bra, hade inte ont i ryggen (som jag kan ha ibland). Fick mindre träningsvärk med tiden, som tydde på att jag blev bättre tränad. Men det blev mer plugg och hundträning. Jag hann inte med att träna. Men jag måste prioritera detta! Det gör att allt annat blir så mycket bättre ju!

Kommer dock ha en massa plugg till hösten, men det skiter jag i, träna ska jag! Jag måste verkligen det!

Jag och en kompis har planerat att vi och våra hundar ska bli biff till hösten! Vi ska vara jätte duktiga på att träna :)


Att det ska vara så svårt, jag gillar ju att träna :)

Av Jennie Johnsson - 7 juli 2011 19:34

 

Av Jennie Johnsson - 7 juli 2011 18:57

Sollefteå!

         Matglada! 3 veckors valpar   liten tass

  Galen! ca sex veckor   Biter lite xD Favvo valpen till vänster ;)


Är inte allt för lätt att ta kort på de små liven. De flesta bilderna blir jätte suddiga.

Kommer nog sakna de små lite grann. De är ju ändå väldigt söta! Just när man sitter där med dom och blir biten på är de ganska jobbiga xD Men så här på bild är de ganska fridfulla ;)


Har haft en ledig dag idag. Var ganska skönt att sova faktiskt :)

Åkte ner till stan en stund. Sen har jag bara slappat! Knappt rört mig nåt xD

Har faktiskt varit skönt kan jag säga.

Dagarna går framåt. Känns dock som jag varit här väldigt länge nu! Börjar vänja mig vid jobbet och de känns väl ganska bra nu :) Kan rutinerna och lär mig endel om de olika hundarna.

På måndag kommer Adam hit, äntligen! På tisdag kväll åker vi söderut igen. Ska bli skönt. Saknar min lilla bebis! Kommer njuta av att bara få gå ut och gå med min egen hund!

Kan erkänna att de har väl faktiskt varit bra här uppe, jag har fått se en helt ny stad. Träffa nya människor. Det är alltid trevligt att lära känna nya folk och se livet från deras synvinkel.


Livet från olika synvinklar har jag tänkt lite på idag. Har hunnit läsa endel bloggar och andra artiklar. Jag har det väldigt bra egentligen. Jag bara oroar mig i onödan för framtiden. Har läst om en som förlorade sitt barn då det bara var några dagar, usch vad hemskt! Det värsta är att sånt kan hända vem som helst.

En som fick hiv av sin pojkvän. Det finns så många som har det jätte hemskt!

Jag har en pojkvän, en hund, familj, vänner. Inga direkta problem, jag borde inte klaga! Ändå gör jag det allelles för ofta! De senaste veckorna har jag dock fått lära mig att klara mig aldelles själv. Det har varit svårt. Även om jag bor så gott som själv i vanliga fall är jag ju aldrig riktigt ensam. Har ofta en pojkvän hos mig, Alltid en hund, Och vänner man kan ringa om man känner sig ensam. Det har jag inte haft här uppe. Men det har bara varit i två veckor. Och jag börjar väl faktiskt vänja mig nu.

Jag går till jobbet, är där. Kommer hem, äter något och sedan har jag datorn och telefonen som sällskap. Det funkar ett tag. Men efter dessa veckor räcker det att vara ensam! Det är inget kul.


Snart åker jag hem iaf, ska bli skönt för en gångs skull ;) Just nu räknar jag ner till måndag, bara en helg emellan! Snart börjar äntligen mitt sommarlov! Har bara jobbat sen jag slutade xD


  

Att en hund kan betyda så mycket <3

Av Jennie Johnsson - 6 juli 2011 16:32

Tiden går fort när man har roligt! idag har jag och min pojkvän varit tillsammans i ett och ett halvt år! Att han stått ut ;) Jag är iaf lycklig. Så glad att jag träffat dig! <3

Längtar bara tills du kommer hit nu. Han är nämligen på sin praktik och jag på min. Men så fort han gjort klart sin praktik kommer han hit! :)


Idag har det varit stora städar dagen på jobbet! Först var de storstädning i ute boxarna och så den dagliga innerstädningen. Satt bajsvakt ett tag (de var något test av nåt slag som skulle göras). Sen var de städning av ett utav stallen. Så nu är det rent! Vi rastade hundar emellanåt också ;)


Jag åkte ner till stan på lunchen och träffade Cissi! :D Hon är i Örnsköldsvik och hälsar på en kompis. Dom skulle till Sollefteå idag och då passade vi på och träffas! Var jätte kul att se henne igen :) Var lite konstigt att se henne här ;) Har ju inte träffat nån jag känner på jätte länge! VI fikade lite sen var jag tvungen att åka tillbaka.

Var kul att träffas den lilla stunden vi träffades iaf :)


Jag har varit sugen på schäfer ett tag (dock inte än på några år). Men tror jag ska vidga mina vyer och kolla på vallhundar över lag (då räknar jag in schäfer). Jag är nämligen väldigt kinkig när det gäller schäfer. Mycket utseendemässigt. Det brukar jag inte vara, men just när det gäller schäfer så har jag en bild på hur jag vill den ska se ut. Och de går ju inte om jag skaffar en valp. Men, men jag behöver inte oroa mig för mycket än xD

Just nu har jag en galning som tar den tid jag hinner med. Är så sugen på att träna och åka på läger! Tyvärr blir det inget läger i sommar. Men ska ju ha ett helgläger i höst ;) Alltid nåt iaf. Ska nog försöka hitta något läger att åka på någon gång. Det är alltid inspirerande att åka på läger :)

Det är mycket saker med hundar hit och dit, mycket som ska stämma. Aldrig blir man riktigt nöjd ;)

När ska kommer hem ska jag iaf försöka träna en hel del ;) Sen ska jag göra ett projekt med maten! Han är nämligen extremt, extremt matgalen. Han var matglas innan jag kastrerade honom, men nu är de hemskt. Så ska testa att sprida ut maten på fler måltider under dagen. Kan ju funka lite, man vet aldrig ;) Eller så blir han bara hungrigare xD


Men jag ska fortsätta fundera över min framtid och mina problem och njuta av en ledig dag imon  ;) Hejsvejs!

Av Jennie Johnsson - 5 juli 2011 18:41

ja allt rullar på här uppe. börjar väl lära mig rutinerna och så nu xp

har fått flytta till ett annat hus, men de går väl bra. Har dock ingen tv nu, men som tur är så har ja datorn ;)

Idag har jag fixat lite med projektet. det går lite framåt faktiskt :) Har instruktörer och snart ett pris på vad de kommer kosta :) Lite små fix å så håller ja väl på med ;) Är inte så jätte lätt, men känner att de kommer bli kul i slutändan. Blir lärorikt :) Nu på sommaren går de ju bra å fixa med det, när jag inte har så mycket annat. Så ska försöka fixa de mesta innan sommarn är slut. sen är de ju inte så långt kvar (ska ha lägret i oktober).

Har förresten fixat sj biljett över telefon/ internet idag. Det var inte det enklaste kan ja säga xP De var nästan inte värt att ta en ombokningsbar biljett, bara för att de blev så mycket jobb. Men, men hoppas det är löst allt nu iaf.

Ja nu har ja bara en vecka kvar här uppe. Tiden har väl gått ganska fort ändå. Har försökt roa mig med saker på kvällarna.

Hade tänkt pugga massa körkort också. Har väl pluggat endel men behövs mer ;) Har beställt nya fina böcker så jag kan börja på riktigt sen :)

Många jag känner har skaffat körkort nu i sommar. Kul för dom :) Men jag är avis ;) Hade inte varit fel med ett körkort xD Men har kört så mycker jag kunnat och pluggar så mycket jag kan. Så förhoppningsvis kan ja gå en intensivkurs till hösten eller våren iaf :) Vill ju så gärna ha körkort! Men behöver ju egentligen inte det innan jag tagit studenten ;) Men hade varit skönt å haft de avklarat iaf.


Börjar bli lite träningssugen nu! har ju inte tränat på ett tag. Min lilla plutt! Saknar honom, ingen som äter upp mina sopor ;)

Blir massa mys och träning när jag kommer hem! :)

Nästa vecka kommer adam hit :) längtar!


men nu ska jag försöka göra nåt vettigt ;)

Ovido - Quiz & Flashcards