Livet i allmänhet

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jennie Johnsson - 29 oktober 2013 16:59

Jag är en sådan person som har svårt att inte göra någonting. Så jag måste ha en massa alternativ på saker jag kan göra under en dag.
Dagar då jag har haft fullt upp är de dagar jag mest tycker om. Förra veckan var det väldigt lite jobb, då blev det heller inte så mycket gjort för min del. Tappar motivationen om inte något gör att jag kommer igång.
Dagar som idag är jag nöjd med. Började med jobb 7-10, sen hem för att äta och ta det lite lugnt, sen ut med hunden. Efter det har jag lagat mat, fixat plugg, dammsugit, och ut med hunden igen. Passade på att köra några skallmarkeringar på mig idag, gick jätte bra :)
Snart ska jag iväg för nästa jobbpass 18-22, sen är dagen slut! Jag har inte behövt stressa, samtidigt som jag hunnit med en hel del små plock saker.
Jag blir pigg av att ha saker att göra! Jag klarar knappt av att titta på tvn utan att ha något att göra samtidigt, ex sy eller göra hundleksaker ;)

Dagar som jag inte har så mycket att göra är jobbiga dagar. Jag önskar inget annat än att ha ett fast jobb och ett hus, så jag vet att jag alltid har något att göra. Visst jag kan träna hunden kanske, men har man ingen att träna med och dessutom ingen bil så är motivationen låg. Då blir det mest ingenting gjort.

Ibland tänker jag att det skulle vara väldigt skönt om någon bara sa vad jag skulle göra med mitt liv eller gav mig ett jobb bara sådär, men så tänker jag på vad jag gjort sedan studenten. Jag har kommit rätt så långt med det jag vill göra. På ca 1,5 år har jag jobb (ibland iaf), jag har flyttat hemifrån, hittat en lägenhet, klarar av att betala räkningar varje månad, jag pluggar igen. Ja jag menar hur kul hade det varit om någon fixade en utbildning åt mig, gav mig en lägenhet och allt jag behövde? Det är ganska skönt att känna att man gjort det själv, med min kära sambo såklart. Visst livet är inte en dans på rosor alltid, men vi överlever och tar oss runt dagarna.
Jag brukar tänka att vardagarna är så tråkiga och enformiga, ändå vill jag inget heller än att ha ett fast jobb som jag går till varje dag, hur hänger det ihop?
Det svåra i livet är att få ihop allt, se till så att allt stämmer.

Ska nu vänta på att sambon kommer hem med bilen så att jag kan åka till jobbet. Imorgon får jag sovmorgon men på förmiddagen ska vi till banken för att se så vi har koll på ekonomin typ, visst är vi duktiga?! :)

Av Jennie Johnsson - 28 oktober 2013 14:51







                   

Som man kan se så har vi inte varit utomlands i något varmt land. Vi har varit i Norrland och i Norge.

Åkte nämligen genom Norge för att komma till norrland. Det är billigare och bättre, de håller tiderna bla. 

I Norrland träffade vi min syster och hennes familj inklusive hennes lille son på tre månader. Han var allt söt ;)

Där uppe var vi i några dagar och hann med att gå på ett litet fjäll förutom att gosa med bebisen ;)

När vi kom tillbaka från Norrland, då åkte vi en sväng till Ullared ;) Och sedan blev det hundläger på helgen!


Jag går egentligen i skolan nu, men har praktik för tillfället (fast jag försöker jobba). Det har varit väldigt lite med jobb nu så det ska bli skönt att komma tillbaka till skolan nästa vecka :) 








Av Jennie Johnsson - 1 oktober 2013 21:24

Att gå upp när klockan ringer 05.40 är otroligt jobbigt. Att gå och lägga sig igen efter det är lätt, att gå upp vid nio är också jobbigt men lättare.
Samtidigt ser jag de som går upp extra tidigt för att hinna gå en längre promenad eller något annat vettigt och jag skulle gärna göra det samma, om jag orkade upp.
Att sedan komma till jobbet vid sju och sätta igång med dagen är inte så värst jobbigt.
Om man istället får sovmorgon men vid 13 får reda på att man ska jobba kväll, så hade det egentligen inte varit så jobbigt att gå upp tidigt. Det är bara jobbigt att komma upp 05.40, annars är det rätt så lätt att jobba dag.
Att gå och lägga sig halv tio när man gått upp vid nio är inte svårt.
Men det är en skönare känsla att gå och lägga sig halv tio när man jobbat 7-16.
Livet med att tycka det är jobbigt med tidiga kalla mornar och att vara timvikarie.





Snart har jag en veckas "semester" :D

Ovido - Quiz & Flashcards