Livet i allmänhet

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Jennie Johnsson - 11 maj 2013 22:11

Jag saknar brukset, träningar, tävlingarna. Jag saknar att varje helg gick det åt minst en dag till bruksträning. Kanske träning ena dagen och tävling den andra. Jag saknat alla trevliga människor man träffade. Jag saknar att går upp halv sex på morgonen för att åka flera timmar till en tävling.
Jag saknar att vara ute i skogen en hel dag och sedan nöjt kunna lägga sig i soffan.
Jag saknar att nöta moment.
Efter att ha tränat lydnad helt själv hela vintern och våren så börjar man tröttna. Jag tycker om att träna lydnad, för har man ingen lydnad på hunden kan man inte få något bra bruks arbete heller.
Men just nu saknar jag verkligen brukset!
Jag längtar till årets helg för mig, då bruks SMet är!

Om någon vet någon bra spår/rapport/sök/lydnads kurs/läger så hör av er!
Jag är väldigt ledsen över att jag inte kan åka på kennel lägret (eller något annat i sommar) i år heller pga jobb. Hade verkligen varit kul!

Jag känner mer och mer att det är brukset jag brinner för. Man blir som man umgås sägs det, jag har blivit manipulerad redan som liten ;)

Ovido - Quiz & Flashcards