Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Ledig helg

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;)

Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. Under dagen har vi varit ute hos svärföräldrarna. Gått en skön skogspromenad och senare på kvällen åt vi god mat där. En lugn dag, jag som gillar att ha massor att göra ;) 

Imorgon blir det lite sökträning för hunden! Sen är det måndag igen, helgerna går fort, men just nu så gillar jag vardagarna :)

Läser just nu en kurs som heter Etik och människans livsvillkor. Känns som det kommer bli mycket tänka. Har börjat lite smått på en uppgift och hoppas att jag gör nåt rätt ;) Det är skoj att plugga. Vi har nyligen fått välja några valbara kurser till de andra terminerna. Tyckte det lät så intressant att jag vill börja med en gång! Det kommer bli tråkigt när vi går på sommarledigheten och man inte får plugga på länge. Fast vi får säkert någon uppgift att göra :)


Julen närmar sig med stormsteg, nästa helg är det första advent för er som missat det :) Jag känner mig inte stressad men jag längtar tills jag får ta fram julsakerna! Jag älskar att pynta! det får inte blir för mycket bara, det är ju så jobbigt att ta bort det sen. Jag förstår inte varför folk stressar upp sig över jul. Ja det är en högtid och folk brukar pynta och pyssla en massa. Men vem har sagt att man måste? Jag tycker det är roligt att pynta, jag tycker det är roligt att slå in julklappar, jag tycker det är till viss del roligt med julmaten (framförallt godiset). Därför gör jag det, inte för att jag måste. 

Ni som börjar stressa upp er över jul, sluta med det gensast, det är himla onödigt! Det ska vara mysigt och trevligt med jul, inte stressigt.


Ikväll har jag länge trott att klockan varit tio men nu börjar klockan äntligen närma sig, så snart får jag sova ;) 

Imorgon är det ny dag och nya tag! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 29 oktober 2013 16:59


Jag är en sådan person som har svårt att inte göra någonting. Så jag måste ha en massa alternativ på saker jag kan göra under en dag. Dagar då jag har haft fullt upp är de dagar jag mest tycker om. Förra veckan var det väldigt lite jobb, då blev de...

Ovido - Quiz & Flashcards