Livet i allmänhet

Alla inlägg under februari 2014

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall.
Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a Motivationen från min sida.
Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka på det. Det gör att motivationen sjunker ännu mer. Vi kan inte köra så som vi har gjort. Vi kommer antagligen aldrig mer tävla i varken lydnad eller bruks om vi har otur. Jag hoppas på rallylydnaden nu, för det är i stort sett det som finns kvar.

För att få tillbaka motivationen så tänker jag på en valp, men frågan är om det hjälper. Kommer jag träna valpen så som den behöver? Kommer jag kunna ge valpen den tid som den behöver? Klarar jag av en valp? Det var ju ändå sex år sedan jag hade en valp sist. Vilken ras skulle denna valp vara utav? Jag har länge funderar på att jag vill ha en liten, smidig schäfer tik. Men klarar jag av det? Vill jag inte ändå fortsätta med tollare? Jag gillar ju rasen mycket och har erfarenhet utav den.
Även om jag skulle skaffa en valp så måste Rulle fortfarande få sin stimulans. Vad ska Rulles grej vara? Jag måste nämligen ha något att satsa emot, annars kommer jag inge vart. Vad skulle valpens grej vara?

Ja, jag har många frågor och vill inte göra något förhastat, man vet mer vad ansvaret att ha en hund innebär nu. Men att ha två hundar är väl inte så jobbigt? Och dessutom så får Rulle en kompis, elllerhur?

Ovido - Quiz & Flashcards