Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Motivation?

Av Jennie Johnsson - 18 juli 2012 11:14

Jobbet har rullat på bra, det har känts bra.

Sen helt plötsligt försvann all motivation. Den var bara borta.

Har varit ledig i två dagar nu, två dagar för mycket känns det som.

Har gjort två korta lydnads pass med hunden, två korta. Jag har haft två lediga dagar, det borde varit mycket mer. Ska anmäla mig till tävling snart, då får jag upp den motivationen lite i alla fall. Det är svårt att hitta motivationen när man ska träna själv, är inge bra på det.

Var och tittade på Tibros brukshundklubb förra veckan, jätte trevliga folk! Men kan inte åka dit jämt för att jag ska träna lite, inte när jag bor i Mariestad nu över sommarn.

Ska gå ett litet spår idag i alla fall, det har jag bestämt. För min hunds skull.

Något jobb har jag inte hittat och ingen lägenhet heller, inte än. Det är svårt.

Jag vägrar bli arbetslös, kommer bli galen då! Jag måste ha något att göra, så är det bara och sen behöver jag pengar också. Frågan är bara vart man ska hitta ett jobb. Det borde ju inte vara så svårt?

Jag är verkligen jätte glad över att jag har ett jobb nu i sommar men det räcker inte. Det räcker ett tag det gör det. Men livet fortsätter även efter sommaren och då behövs mer pengar. Jag vill vara nöjd över att jag har ett jobb just nu och inte tänka för mycket på det som kommer sen, men det går inte.

Försöker tänka om , tänka nytt. Frågan är bara hur? Om en månad är jag arbetslös, på riktigt, har inte hunnit bli det än. Om jag inte hittar något jobb tills dess och ärligt hur stor chans är det?


Jag är vanligtvis envis, jätte envis, (har ju en tollare). Jag har inte gett upp, jag bara känner att jag inte borde hoppas för mycket.

"Det löser sig" Hoppas detta fungerar även nu.

 
 
Ingen bild

Johanna med Qiro

18 juli 2012 12:21

Det kommer att lösa sig! :)

Jennie Johnsson

18 juli 2012 14:36

Tack! :)

 
Ingen bild

mammma

18 juli 2012 18:19

Det ordnar sig på något sätt.Kanske snabbare än du tror. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards