Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Ticktack, tiden går

Av Jennie Johnsson - 7 maj 2012 20:31

Tiden går alla har sina planer, längtar efter studenten och tiden efter.

Jag skulle verkligen vilja säga; Å äntligen är det snart studenten! Vad jag längtar!

Men jag kan inte, ju längre tid det går desto mer ångest får jag.

Vad har jag att längta till?

Att förlora mina bästa vänner (inte se dem lika ofta iaf)

Verkligen något att längta till.

Nej, tror inte det

Ska jag längta till att vara arbetslös och behöva flytta hem igen.

Nej, tror inte det heller.

Vad ska jag längta till då?

Inget, just det

Ska jag hela tiden behöva tänka, att om några år kanske jag har ett jobb och en lägenhet tillsammans med mina älkslingar?

Kul.

Vad ska jag göra under tiden då? Tills jag får det där jobbet och lägenheten?


Motivationen är nere på noll.

Har knappt något kvar att göra

Men vad hjälper det om jag inte har något att längta till?


Ni kanske tänker, men ge dig! Det löser sig!

Jo så brukar jag tänka, men inte nu.

Vad ska jag göra tills det löser sig då?


Hoppas snart på ett mirakel


Jag ska försöka le den sista tiden, tänka att det blir nog bra det här.

Jag ska verkligen försöka

För mina underbara vänners skull <3

Kommer sakna er, kommer aldrig glömma er, vi syns snart igen, det gör vi <3

 
 
Ingen bild

Frida

7 maj 2012 20:46

Mend et är klart att vi gör, vi kommer synas och höras av! :D

 
Ingen bild

Frida

7 maj 2012 20:47

Du komma och hälsa på glappbäbisar å Stoj i sommar :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards