Livet i allmänhet

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Jennie Johnsson - 7 februari 2012 20:11

Jag brukar se det så ibland, att jag är annorlunda. Jag gör lite andra val än vad andra gör ibland, går oftast min egen väg. Jag gör det jag känner för inte för att någon annan känner för det.

Men det är farligt att säga att man är annorllunda, att man är speciell för då kan folk tolka det fel. Som att man försöker visa sig var någon, för det är jag inte ute efter. Jag är ute efter att få vara mig själv.

I Sverige ska man inte sticka ut för mycket, man ska inte vara annorlunda. Vi lever i landet lagom-Sverige.

Man ska vara medelmåttig genom livet, det är så det är.

Jag är inte "blond och blåögd" och kommer antagligen aldrig bli det. Jag försöker följa min egen väg, men måste akta mig för jag får ju inte stå ut. Då kan man bli feltolkad i landet lagom.

Kommentaren jag fick till min tatuering var att den var annorlunda. Jag gillar det där ordet, annorlunda.


    

                                                  
     Tatueringen är utifrån den här bilden


Att vara annorlunda kan tolkas på många olika sätt beroende på hur man ser på det.

Jag brukar alltid se det så att så länge man gör det som känns bäst för en själv, oavsett vad det är, så är det de bästa. Man ska lita på sin egen känsla.


Var annorlunda, var dig själv, ingen är som du!



Ovido - Quiz & Flashcards