Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Sjukskriven hund

Av Jennie Johnsson - 10 september 2012 18:48

Jag nämde lite kort i det förra inlägget att Rulle skulle på en kontroll till sjukgymnasten.

Där kom vi fram till att han faktiskt hade ont i ryggen. Det är inget jag direkt märkt i vardagen förutom i vissa lägen då.

Rulle är ingen hund som tar fram tänderna i första taget men när sjukgymnasten tryckte på rätt punkt försökte han faktiskt bita henne. Det betyder att han har ont, på riktigt.

Så nu blir det viss vila ett tag framöver. På fredag ska vi till veterinären och eventuellt röntga honom för att se så det inte är något allvarligt. Vi hoppas självklart på det bästa!

Dock ska jag inhandla ett "back on track-täcke" till honom, som inte är till för vintern ;) Bara det bästa till min bästa!

Men som tur är så får han spåra! Och han får träna lugnare saker, som frittfölj/linförighet tex. Men inte kampa eller så. Blir mycket att tänka på, men bara han blir bra i ryggen så är jag nöjd.


Vi gick en långpromenad (i koppel) efter jag slutat jobbet och efter det har vi gått två korta spår. Nu har han fått gosa in sig i ett för stort "back on track-täcke". Jag är glad att han får spåra för det ska vi göra mer! Även fast det var något otäckt ljud (enligt Rulle) så spårade han som en liten galning. Första spåret var bättre än de andra. Det andra spåret såg jag bara en liten röd sak springa fram och tillbaka, ingen koll alls hade han ;) En galning helt enkelt. Nästa spår får vi göra lite mer seriöst alltså!


Fick reda på idag att jag har jobb ytterliggare en månad! Tummen upp för det! Ytterliggare en månad kvar tills jag blir arbetslös alltså ;) Kanske är dags att börja söka lite jobb så att man har lite koll när man väl är utan jobb xD


Trött, tröttare, tröttast (jag alltså) ska nu ta kvällen framför soffan tror jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards