Livet i allmänhet

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Jennie Johnsson - 24 september 2012 18:19

Ett tag innan jag tog studenten sa jag att jag inte skulle göra som många andra och skaffa mig en till hund. Anledningen till det var att jag kände att jag haft otroligt lite tid till Rulle under gymnasietiden och ville lägga mer tid på honom. När jag äntligen fick mer tid och kunde lägga den tid som Rulle behöver skulle jag då skaffa en till? Nä jag känner att jag inte har så mycket tid.

Det står jag fast vid. Jag har äntligen kommit igång med Rulles träning men skulle vilja lägga ännu mer tid på honom. Det är ju inte bara träningen som tar tid.

Jag ska alltså inte skaffa mig en ny hund.

Jag har lurat min pojkvän. Nej, alltså inte lurat på så vis. Men han har insett hur kul det är att faktiskt träna hund, att se den utvecklas och så vidare.

Att träna och ha hund som jag har är inte bara en hobby utan en livsstil. Då betyder det vädligt mycket att den man ska bo med tycker samma. Har man dessutom varsin hund blir det mycket roligare. Jag tycker det känns roligare för hundarna om de är två också, men jag kanske bara inbillar mig. Om vi nu har varsin kommer det inte ta mer tid för mig. Vi kommer istället få mer tid tillsammans när vi ska aktivera hundarna.

Som hundidiot behöver man hjälp man kan inte träna själv hela tiden. Så nu när Adam börjar lära sig och kan ge mig kritik är helt ovärderligt. Det är så mycket roligare än när man är själv.

Jag vet själv hur mycket roligare hundträning blev när jag skaffade Rulle. Så det kan väl bara bli bättre? ;) Att hitta nån som kan tycka om hundträning lika mycket som mig känns så himla bra! <3

Jag kommer självklart inte kunna låta bli valpen helt och hållet. Speciellt inte när den är söt ;)

Men ska försöka att bara hjälpa till med det som Adam vill för jag vet själv att man vill lära hunden det mesta själv, känns bättre då.

Tillsammans tror jag det kan bli en bra hund och med Rulle som lärare kanske den blir lite lugn också ;)

Rulle ska alltså bli storebror och livet kommer bli ännu mer i hundens tecken.

Det är en livsstil så är det bara.


På söndag ska vi titta på skyddstävling för att inspektera dem i action. Ja det är en brukshund ;)

Se om Adam kan bli avskräckt ;) Fast det hoppas jag inte, längtar tills hårbollarna blir två :)


Ett tag framåt blir det hund plugg för Adam och massa planering, det blir lite skillnad med två hundar ändå :)




Ovido - Quiz & Flashcards