Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Det gick inte ända fram men ändå :)

Av Jennie Johnsson - 21 april 2012 20:53

Vi har testa på de där med att tävla idag :)

Hade en bra dag på Elfsborgs BHK :)

Lägre klass spår stod det på schemat.

Vi skulle börja med spåret.

Påsläppet var inte det bästa om man säger så och hjärtat tog några extra slag ett tag innan han kom iväg på riktigt (och då hade domarna försvunnit) När han väl hittade första pinnen blev han väldans glad och fattade vad jag egentligen ville han skulle göra ;) Vi tuffade på bra och kom till slutet med alla pinnar! :D Men när vi kom till mottagaren stod han med ett stort frågetecken och fattade ingenting. Slutapporten skulle ju ligga på ett annat ställe?

Ja, ja vi hittade alla iaf :D Och inom tiden med tre minuters marginal ;)

Inte fullt på påsläppet men fullt på spåret, så började det :) (240 poäng)


Sen var det dags för platsen som jag avstod (pga skotten)

Sen lydnad då, han var inte helt med men ändå helt okej med tanke på att han gått en kilometers spår (ja jag skyller på det ;) ) Han var inte med som han brukar som sagt. Han var med alldelles för lite vid framförgåendet då han kom jämsides med mig och vi nollade det. Men inga sura miner ;)

Sen kom krypet (det som jag var mest nervös över) han började bra, stannade men kom igång, sen stannade han en gång till och då fick jag inte igång honom, sen gick han fem cm och då skulle vi göra halt ;)

Hoppet som är sist gjorde han kanon! Helt perfekt enligt mig ;)


På budföringen var han hund nr tre och fick alltså höra skott innan det var hans tur. Han ville inte springa ;) Men det gjorde inget! Och med det hade vi gjort klart tävlingen, med ett godkänt resultat :)


Fyra nollor och en dubbel tia fick vi med oss hem, men dubbeltian var ju det viktigaste ;)

Är nöjd över min lilla plutt :) <3

Vi är på god väg och med lite mer träning fixar vi det lätt tror jag ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards