Livet i allmänhet

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Jennie Johnsson - 11 april 2012 19:01

Är det såhär det ska kännas inför att studenten?

Blandade känslor brukar man säga, just nu ser jag inte mycket positivt. Borde tänka att det är nu jag kan göra vad jag vill, det är nu jag kan börja skapa mig mitt liv. Men så tänker jag inte.

Det är tusen saker som ska fixas, och ännu mer som jag vill ska fixa sig.

Jag ställer mig själv frågan; Vad ska jag göra efter studenten?

Svaret är; Ställ inte frågan, jag får bara panik!


Jag tänker på alla underbara vänner jag skaffat mig som jag inte kommer få träffa på jätte länge... Allt som kommer förändras. Vem ska jag berätta alla klagomål för nu? (Adam tröttnar för fort ;)) Vad ska jag klaga på när jag inte går i skolan längre?

Att inte kunna gå några meter till närmsta vän. Att det inte längre kommer vara super lätt att hitta hundvakt, eller hundträningskompis, promenadkompis, träningskompis, ja mycket.

Det är mycket som kommer ändra sig.


Så länge jag kan minnas har jag gått i skolan, och när jag inte har gjort det har jag njutit av att inte gå i skolan. Men nu då? Jag behöver aldrig mer gå i skolan om jag vill, men hur gör man när man inte går i skolan?


Från och med den 2 juni kommer jag anses som arbetslös, som många andra ungdomar är.


När kommer den där härliga känslan av att ta studenten undrar jag? När jag kommer tillbaka är det prov som ska göras samtidigt som jag måste ta vara på tiden som är kvar och umgås med massa folk.

Fem veckor är det kvar när jag kommer tillbaka. I det finns det minst tre lediga dagar plus att den sista veckan är studentveckan. Då ska inget vettigt göra. Det är kanske då när man torkar spyor och tar hand om fulla människor som känslan kommer, kanske.


Jag måste nog sluta tänka så mycket, men vad ska jag göra? Jag har alltid vetat óch vill fortsätta veta vad som ska hända. Men nu vet jag inte, jag vet inget.

Jo förresten jag vet att jag vill ha jobb, jag vill inte plugga. Det är ju nåt, eller? Jag har väl nåt att göra när jag ska leta jobb iaf, kan ju träna hund när jag har paus. Så får det nog bli.


  Tur att jag har en söt hund iaf

Ovido - Quiz & Flashcards