Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Hundträning!

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2012 20:24

När jag började med att blogga var det för att skriva om träningar och tävlingar inom hund. Sedan blev det mer allmänt om mitt liv men inte så mycket om hundträning xD

Anledningen till att jag inte skrivit så mycket om hundträning det senaste är att vi ligger på ungefär samma nivå. Det händer inte så mycket från träning till träning, mer finslipning. Men träna det gör vi! :D Vi håller på att tagga inför lkl 2 nu :) Gäller bara att hitta en bra tävling, för vi är så gott som klara :) Men vi ska inte ut på tävlingsbanorna innan jag vet att vi kommer få ett första pris ;) Jag började med tvåan för ett bra tag sedan, men det går inte så snabbt för mig och Rulle.

Vi gjorde två test tävlingar. Jag visste att han inte var redo egentligen, så vi gjorde det mer till en kul grej. Tävlingserfarenhet skadar ju aldrig :)

Andra gången vi tävlade såg jag en skillnad! Hans attityd var så mycket bättre! Men det fanns några fläckar som luktade oerhört gott! Så det får jag inte glömma att träna på ;) Kan skryta lite om platsen iaf. Det var nämligen så att en annan hund gick snabbt upp och fram till Rulle för att leka. Rulle säger ju inte gärna nej till det;) Den hunden fick inte lägga igen men vi fick det :) Han låg helt perfekt!Jag var lite orolig efter insidenten,men icke då min hund e grym!


Men nu till dagens träningspass! Vi håller på att tragla rutan, den ska sitta! Han sprang så bra ut till den idag! Ställandet som brukar vara super var dock inte riktigt lika bra idag, men bara jag inte glömmer bort det är det ingen fara! Han har haft lite problem med avståndet, men det var inga som helst problem idag! Det går framåt! :D


Fjärren har vi också haft endel problem med, men nu har han blivit lite för taggad istället ;) Får se till så det inte blir värre bara. För än så länge skrattar jag bara åt honom xD Men det går snabbt iaf!


Testade även hans uthållighet i friaföljet. Har fått för mig att min hund inte har så mycket till uthållighet, men där hade jag fel! Ett tag hade han svårt att hålla kontakten, men det är som bortblåst nu! Det är fortfarande lite svårt i svängarna men det handlar inte ens om en sekund knappt. (och jag vet en viss Svenskmästare som inte heller klarar av det xD )

Men oj vilken uthållighet han hade! Det trodde jag verkligen inte! Ska be någon kolla på hur han går nån gång innan tävling för kontakten är inte mycket att klaga på ;) Han är så grym! Vi ska bli ett grymt team! Jag har mål ;)


 

Kan fortfarnade inte riktigt förstå att detta är MIN hund, det är jag som har tränat honom, gjort honom till den han är - Underbar!

Min bästa fyrbenta vän <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards