Livet i allmänhet

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Jennie Johnsson - 20 maj 2011 18:09

Blir bara mer och mer frustrerad, vet inte vad jag ska göra.

Jag försöker, det gör jag verkligen. Men i vissa fall har jag gett upp, gett upp för längesen. Känner att det inte är någon mening, leder inge vart ändå.

Ibland saknar jag de gamla lärarna, då lärde jag mig iaf något! jag visste hur de ville ha det och framför allt jag visste vad och hur jag skulle göra. Jag trivdes med det.

Nu känns de hopplöst.

Jag ska verkligen ta nya tag tills trean, men inna dess känns de jobbigt. Oerhört jobbigt.

Vi har snart sommarlov och även fast jag inte har några direkta rester (förutom en liten kompletering) känns de som ja badar i saker! Visst det är så de brukar va, men nu känns de extremt

Innan jag började här hade jag inte fått ett enda IG, det säger jag inte för att verka bra. Men nu har jag fått endel, det är en lärare som har lyckats med det. Hur hon gör vet jag egentligen inte, men hon lyckas göra så att alla får sämre betyg än va de egentligen skulle ha.

Det gör att allt känns meningslöst. Förhoppningsvis slipper vi denna läraren nästa år. Då kan jag ta nya tag på riktigt.

Det värsta är att denna läraren inte fattar att hon gör fel. Jag vet inte hur många gånger vi sagt till henne hur vi vill ha det eller iaf inte vill ha det. Men hon tar det aldrig seriöst.

Jag gillar inte att tex gå till rektorn och prata om att en lärare gör fel, men nu börjar jag verkligen tröttna. Det var väl egentligen lägesen, men nu börjar det bli illa.

Jag tror dock han redan vet om problemet, men de känns bättre om jag skulle gå till honom istället för att skälla ut henne. För så illa är det ibland, så illa att jag verkligen skulle vilja skälla ut henne. Då kanske hon skulle förstå, eller inte.

Det skulle iaf vara trevligt om lärarna/ läraren kunde hjälpa till lite istället för att vi ska göra allt själva.


Jag känner bara att jag är frustrerad och irriterad nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Tur att Adam kommer imon <3

Ovido - Quiz & Flashcards