Livet i allmänhet

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Jennie Johnsson - 8 maj 2011 19:55

Idag blev de viltspår för hela slanten! Var ute från 11-16! Skönt att vara ute i detta vädret :)

Rulles spår fick ligga drygt tre timmar idag xP Så inte jätte länge. Satsade på längre och svårare spår idag. Svårare blev de men inte så långt xD

Rulle är väldigt taggad på viltspår kan man säga så när jag tränade lydnad en bit bort och korven tog slut fick han för sig att han skulle gå spår. Så han sprang iväg och gick en annan hunds spår. Ops! Som tur var så hann han inte så långt! Min hund kan själv säger han! xD

Men som sagt Rulles spår, blev en återgång och en spetsvinkel. Har aldrig tränat det innan så gjorde de ganska enkelt. De märktes att de var ett tag sedan han gick viltspår med blod i (har bara haft klöv hemma) han var extremt nogrann. Jag trodde han hade gått helt bort sig ett tag, kände inte riktigt igen hans spårande.

Återgången klarade han nästan utan problem, jag fattade inte riktigt vad som hände xP

Han gick ut och kollade läget och sen helt plötsligt gick han tillbaka där spåret fortsatte, bara sådär! Sen var ja helt säker på att han gått fel, de kändes lite hopplöst då. Men jag lär han fortsätta ändå och han hade gått helt rätt!

Även fast de kändes som han gick helt fel många gånger så tror ja faktiskt han gick helt rätt så gott som hela tiden! :)

Är nöjd med dagens träning och imon blir de antagligen lydnad och drag :)


Hejsvejs!


 

Ovido - Quiz & Flashcards