Livet i allmänhet

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Jennie Johnsson - 8 juni 2011 20:49

Då var de snart sommarlov. Ännu ett år har gått, bara ett år kvar.

Kan inte fatta att tiden gått så fort.

Snart är det jag som har den där fina klänningen på mig, snart är det jag som ska ta studenten. Jag är rädd. Rädd för vad som ska hända efteråt. Nu vet jag vad jag har. Jag vet att jag ska gå till skolan, vet att mina vänner finns nära. Hur blir det sen?

Jag flyttar någonstans, som jag än inte vet var. Kanske skaffar mig ett jobb, men sen då?

Ska jag bara gå till jobbet och sen inte ha något annat liv förutom Rulle? Jag antar att man vänjer sig fort och kommer in i nya rutiner. Men jag är ändå rädd. Vill inte riktigt möta de riktigt vuxenlivet. Även fast jag bott typ själv i snart två år och trivs bra med det, så vågar jag inte rikigt. Jag tvivlar inte på att jag kommer klara det, jag är bara rädd.

Jag är ändå glad, glad att jag började här. Jag fick börja om på nytt skaffa mitt ett nytt "liv", nya vänner. Jag känner att jag redan nu förändrats en hel del. Blivit lite modigare. Det har funnits svåra stunder, jobbiga stunder. Men man lär sig antar jag? Jag hoppas på det iaf.

Jag kände att jag verkligen behövde detta när jag skulle börja gymnasiet. Jag kände inte att jag passade in där jag bodde, visste liksom inte vart jag skulle ta vägen. Vännerna var bra och dem saknar jag. Saknar de galna sakerna som man hittade på där.

Här uppe är jag inte "hundnörden", det är inget konstigt. Jag kan vara som jag vill för de finns verkligen alla möjliga olika människor här. Jag trivs, det gör jag.

Det är inte alls samma sak som de var i början. Då allt var nytt och intressant. Men jagfår ändå sköta mitt eget, själv välja vad jag vill göra och när. Jag gillar att själv få bestämma och ta ansvar, det gör jag.

Jag tror faktiskt det varit bra för Rulle också. Han har fått utvecklats på många olika sätt.

Många här uppe har ständig hemlängtan och alla har iaf någon gång haft extrem hemlängtan. Jag minns inte att jag någon gång haft det. Vad betyder det? Jag vet inte men jag är som jag är.


I sommar ska jag försöka göra massa saker. Jag ska börja med att jobba två veckor, det är verkligen behövligt. Pengar går alltid åt ;) Sen ska jag upp till Sollefteå och ha praktik hos Försvarsmakten :) Ska bli intressant. Är bara lite rädd för resan upp, ska byta mitt i natten och hitta till vandrarhemmet helt själv xD Men ska bli skönt att åka bort från allt och alla och få nya erfarenheter :)


Nu ska jag ta kväll och titta på Morden i Midsomer :)


Hejsvejs!


 

Ovido - Quiz & Flashcards