Livet i allmänhet

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Jennie Johnsson - 28 november 2011 17:09

Ja, det kan man verkligen säga att jag har! Ser hur min hund tittar på mig med sina söta ögon, är för fin för att vara min. Han är för bra för att vara min, han är ju helt underbar! Jag bara pluggar och pluggar! Aldrig tar det slut. Och vad gör min hund? Han ligger och sover. Vid det här laget borde han vara galen och helt understimulerad, det är jag värd. Han är för snäll för mig.

Minns inte när jag tränade honom senaste och det var absolut ingen riktig träning i vilket fall som helst. Det roliga han får nu för tiden är att kanske få springa lös, knappt det får han med tanke på att det blir mörkt jätte fort. Promenader hinner vi med iaf. Vi skulle ju egentligen hinna med och springa, men eftersom jag kännt på mig att jag ska bli sjukt snart, jätte länge, vågar jag inte. Så det blir promenader. Vi tränar ju i för sig på vardagslydnaden, men där tar det slut.

Jag har verkligen dåligt samvete för detta! Det viktigaste jag ska prioritera under jullovet är min hund, Rulle. Det är han värd! Han har vart helt underbar denna terminen, helt otroligt!

Ibland undrar jag om han verkligen är en tollare ;) Känns som att han borde ha blivit understimulerad vid det här laget xD

Han är en hund som jag bara kunde drömma om! Jag vet att när vi väl sätter igång med träningen igen på riktigt kommer han älska det! Han kommer inte säga nej ;) Han gör vad jag vill, när jag vill det. Han är för bra för att vara sann!


Och så är han ju världens sötaste ;)


   

     


     


Ovido - Quiz & Flashcards