Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Helgen

Av Jennie Johnsson - 13 januari 2013 21:04

Helgen inleddes med att jobba 7-10.15, riktigt långt pass ;)

Sedan åkte jag med Adams föräldrar till Värmland (Adam hade redan åkt) för att hjälpa Adams moster att flytta.

När vi kom fram var så gott som allt redan klart och vi åkte ganska snabbt till Adams mormor för att äta lite. 

Påväg hem (från Sunne) stannade vi i Forshaga för att hälsa på vänner. Forshaga var sig likt kan jag säga, känns inte som man varit därifrån i en dag knappt. Konstigt, att allt är så likt fast ändå inte. 

Strax efter tio var vi hemma och det var bara att hoppa i sängen (i fall om jag skulle jobbat söndagen)


Söndagen var jag ledig och denna dag började med ett litet rapportpass. Minns inte när vi tränande sist men Rull kom ihåg att man skulle springa i alla fall :) Vi körde fem korta sträckor (alla lika långa). Han hade inte full fart ut i början men kom igång efter några meter. Lite mer träning så ska han nog starta fortare :) Det är lite skillnad på Rulle som man behöver peppa på väg till startpunkten och X som man hela tiden är rädd för att han ska tjuva ;)

Hur som helst, det var trevligt att träna lite rapport igen :) Vi avslutade träningen med ett litet uppletande. Nosen fungerar och egoisten i honom finns kvar ;) 

När vi kom hem från skogen blev det Projekt "Fixa i ordning stora garderoben". Det tog lite tid vill jag säga. Nu har vi lite bättre ordning där inne och det är inte många flyttlådor kvar (för tillfället). En låda, lite småsaker och papper har vi kvar att ta hand om. Känns bra :) 

Sambon lagade god mat och nu sitter han med en vän och spelar nåt nördigt spel ;) Tror jag och Rulle snart tar natten :)


Skall förresten få lära mig en ny sak till jobbet, att linda ben. Jag gillar att lära mig nya saker :) Lyssnar gärna när de disskuterar saker som jag egentligen inte kan ett dugg om. Just för att få lära mig. Vill ju kunna så mycket som möjligt och tar alla chanser jag får. Så nu ska jag få lära mig att linda ben :) 


Nä kvällsprommis och sen sängen blire, det låter bra :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards