Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

R.I.P. Dumle och Ferarri

Av Jennie Johnsson - 20 april 2011 11:24

Jag blir bara argare och argare ju mer jag tänker på det och ledsnare. Ledsen över att de bara han bli 4 resp. 3 år. De var ju knappt vuxna!

De var två pigga glada hundar i sina bästa år! Inget fel på dem! Men enligt deras ägare så jagade den ena och hon kunde inte få stopp på den. Den andra var för vek och klarade inte något prov. Jag vet att min hund också är vek, jag vet att det kan vara jobbigt ibland. Men det är ingen anledning till att avliva en hund. Det är bara att kämpa på. träna mer! ÅÅÅ jag blir så arg!

Det var Rulles kullbror och storebror (samma kombination). När jag ser min hund som springer runt hur lycklig som helst tänker ja på dem. De fick inte leva sitt liv full ut, de fick knappt leva alls. Jag blir så ledsen! :( Tänker på att de kunde fått jätte bra liv om de hamnat på ett annat ställe.

Jag hade utan problem kunnat ta en utav dem om de var dess liv som stod på spel. Och jag vet att det inte hade varit svårt att omplacera dessa underbara hundar! Det är så hemskt! Men det var ingen som visste, visste att hon kunde göra såhär, igen! Hon hade deras morbror som hon ansåg hade damp eller något liknande och de var massa fel på honom. Så honom avlivade hon också.

Hon har alltså avlivat tre FRISKA hundar under en kort tid.

Jag kan inte fatta att man inte vill ha dessa underbara hundar!

Att en människa kan göra såhär!


Jag hoppas att hon aldrig mer få köpa en hund från nån kennel. Hon ska inte ha hund! Hon letar efter en perfekt hund från födseln, en sådan hund finns inte.


Jag är så glad att jag fick chansen att köpa en hund från Krokasmeden och är mer än nöjd med honom!

Hon fick en ny chans och bara slängde bort den.

Hon har slängt bort de lilla förtroende som folk hade till henne. Hon kommer aldrig få tillbaka det.

Är de så hon vill vara så okej, en hundmördare. Det är vad hon är.


Så fort jag tittar på min hund, tänker jag på Dumle och Ferarri. De kunde fått ett bra liv.


Ilskan och sorgen tar aldrig slut, ilskan är värst. Hur kunde hon göra såhär?

Det är verkligen obegripligt!


 

Dumle och Ferarri blev bara 4 resp 3 år R.I.P. 

 
 
Ingen bild

Anna

20 april 2011 11:52

Usch och FY!!! Förskräckligt verkligen. Uppfödaren borde åtmindstonde alltid få erbjudande om att köpa tillbaks hundarna dom fött upp, och få en chans att placera om. Men en del människor vill helt enkelt inte acceptera att någon annan kan lyckas bättre än dom själva...

Jennie Johnsson

30 april 2011 18:19

Nä tydligen, tyvärr blev det som de blev :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards