Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Nya staden

Av Jennie Johnsson - 21 november 2012 12:05

Bor i Mariestad nu alltså, har aldrig bott i en stad förr så de är lite ovant. 

Bara det att hitta en gräsmatta där man kan träna sin hund är inte lätt. Jag har inte lyckats ännu, tur att det finns en brukshundsklubb ganska nära. Men har man inte en massa tid över så behöver man bil för att ta sig dit och det har jag ju inte hela tiden. Vi har tränat inomhus hittills, funkar det också antar jag. Tur att vi har ett stort vardagsrum! 


I måndags så gick jag bredvid hos hemtjänsten, där jag ska jobba ett tag framöver. Igår var jag ledig. Skönt tänkte jag, en hel dag ledig. Jag sov ut, städade, fixade i lägenheten, gick en långpromenad med Rulle, skrev på papper till jobbet. Sen hade jag inte så mycket mer och göra, då var det inte lika kul att vara ledig längre. Jag har klarat av min första lediga dag ensam i alla fall. 

Ikväll ska jag jobba, skönt att komma iväg och göra något vettigt. 


Lägenheten börjar snart se ut som ett hem fast vi har massa plats över i vardagsrummet som vi inte vet vad vi ska göra med än. Rulle har varit lite trött ett par dagar, antar att han också tycker det är jobbigt att flytta.

Det är fint väder ute idag, det är alltid trevligt! Varje promenad vi tar så försöker jag hitta nya vägar, utforska dem helt enkelt. 

När vi går ut nästa gång ska jag se om ja hittar någon gräsmatta som inte ligger precis vid en väg eller bostadsområde. Någon måste det ju finnas. 

Det finns en del katter i området, Rulle tycker om katter. Flera gånger har det varit katter i trapphuset när vi ska gå ut. Lite annorlunda men Rulle blir glad, katterna har dock inte brytt sig om honom ett dugg. Knäppa katter. 

Ska försöka lägga upp lite bilder någon dag, ska bara komma ihåg att ta kort också. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards