Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Helg och lov

Av Jennie Johnsson - 29 oktober 2011 14:19

Ja nu är det höstlov alltså. Jag är kvar i Forshaga och ska bo på körskolan nästa vecka ;) Ska bli kul faktiskt, känner att jag verkligen kommer satsa på detta!

Just nu sitter jag och dricker kaffe och äter choklad! :) Hade sällskap av två hundar i natt :) Jack och Gibson. Jack trodde att han var lika liten som en tollare och försökte få plats i Rulles biabädd ;) Sitter och väntar på deras mattar nu, jag ska nämligen följa med hem till Frida och stanna där tills imon :) Då slipper jag vara helt ensam. Kul å hitta på något ibland när man faktiskt har lite tid.

Ägnade min kväll igår till att plugga och det gick faktiskt framåt :) Har kommit igång med rapporten! Borde börja med Historian och borde göra engelskan men känner att jag satsar på Projektet nu och tar de andra någon annan gång.

Nästa vecka är det ju körkortsplugg som gäller :D

har hunnit med att städa lägenheten och plugga en del idag också. Känns bra :) Å vad jag längtar till måndag just nu! :D Fast jag vill i för sig hinna plugga lite mer innan dess xD Har med mig min kära körkortsbok till Frida ;)

Härom dagen kändes det lite surt att vara här helt ensam och utan hund dessutom. Men har kommit fram till att det nog är smart (som jag tänkt på innan) då kan jag ju verkligen fokucera på mitt plugg. Behöver inte ta hänsyn till att jag har en hund. Jag kan stanna i Karlstad en timme längre om jag vill det, för jag har ingen hund som behöver gå ut. Jag behöver inte få dåligt samvete för hunden för han har det bra :)

På tal om Rulle så har han redan hunnit göra lite bus ;) Hade hittat några korvar som låg på diskbänken xD Han är inte dum den hunden! Man lär sig att inte lämna framme nåt när han är i närheten iaf och hålla koll på honom ;)

Känns som att han har det bra i Torsös skogar ;) Husse planerade tydligen att lägga ett spår åt honom, det blir han inte ledsen utav ;)  Tack Adam för att du tar hand om min galning! <3 Han har det bra hos dig :) Synd bara att inte jag kunde komma med, hade varit trevligt! Men det får jag ta igen någon annan gång! :)


Nä nu hoppas jag att Frida snart är körduglig så att vi kan åka! :D


Hoppas alla har ett bra lov! :)


 

Mina killar :) <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards