Livet i allmänhet

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Framgångsrik helg för många

Av Jennie Johnsson - 17 september 2012 09:54

Kollar runt på facebook och ser alla som lyckats mycket bra i helgen. Allt från MH till SM har det varit. Många har lyckats väldigt bra.

X fick med sig lite mat hem så den lille röde blir glad också :)

Jag och Rulle skulle också ha tävlat i helgen. Det berättade vi inte för någon ;) Känner att vi behöver komma ut på tävlingsbanorna, jag behöver lära mig att kontrollera mina nerver.

Men det blev som sagt inte så.

Förra veckan var vi hos sjukgymnasten. Då blev han sjukskriven i några veckor. I fredags var vi hos veterinär och röntgade honom, för säkerhets skull bara. Det visade sig att det inte bara var något tillfälligt. Rulle har Spondylos, L7S1. Jag vet inte så mycket om det ännu. Han är inte sjukskriven längre, men kommer alltid ha detta med sig. Jag ska se till att han har muskler och håller sig tunn. Det går jag på nu innan jag vet mer. Sitt back on track-täcke har han på sig dagligen.

Det känns inte som att Rulle har en sjukdom, det märks liksom inte på honom. Han är så pigg och glad hela tiden. tur det.

Jag ska göra allt för att hjälpa honom, så att han inte får ont utav det. Men hur jag än gör kommer det bli värre när han blir äldre.

Försöker smälta detta.


Men vi får träna, vi ska träna. Så länge han inte får ont utav det.

Tyvärr blir det inte så mycket träning i veckan då jag jobbar kväll, men till helgen ska vi träna. Det är bestämt.

Jag måste lära mig övingar som ger honom muskler, det är ändå viktigast.

Jag önskar bara att jag inte får några nya överraskningar denna helgen, har fått nog av det nu.



 

Mattes älskling, jag ska göra allt för dig och lite till <3


 
 
Ingen bild

Annika och Ada

23 september 2012 10:43

Tråkigt att höra men det är inget som behöver påverka ert liv :) Strumpan fick också diagnosen för ett år sen, dock av vår massör/osteopat så jag vet inte hur mycket, men med massage och riktade övningar så kör vi på som vanligt :)
Masserar en gång i veckan, simmar på sommaren och kör på pilatesboll på vintern, titta på http://www.youtube.com/watch?v=T-bfIv9cZhs den här för lite tips, vi tränar dock bara att röra sig runt bollen åt båda håll med framtassarna uppe och baktassar i golvet :) Lycka till!

Jennie Johnsson

24 september 2012 18:18

Det ska jag göra. Skönt att höra att det går bra för er. Hoppas på att han inte får ont utav det bara men vi tränar på som vanligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Johnsson - 12 januari 2015 13:23

Det känns som att det är något visst med att man ska vara avundsjuk på andras jobb. Ett ständigt "gräset är grönare på andra sidan". Är det inte lönen så är det resetiden, eller arbetstiderna osv. Hallå stanna där! Jag tror att alla har något posivit...

Av Jennie Johnsson - 13 mars 2014 20:34


Det är konstigt det. Har man jobb vill man ha mer jobb. Har man ett boende vill man ha större. Har man för mycket fritid vill man ha mer fritid. Har man barn vill man ha mer barn. Och så vidare. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen, kan jag ...

Av Jennie Johnsson - 13 februari 2014 11:42

Ja nästan i alla fall. Jag brinner för hundträning, egentligen. Men nu har det varit en rejäl svacka. Dels för snön och dels för andra saker bl.a. Motivationen från min sida. Rulle klarar inte av att göra allt som han har gjort, jag måste tänka p...

Av Jennie Johnsson - 19 januari 2014 20:32

Det där med att veta vad man ska bli när man blir stor. Det är inget man säkert vet när man är 15-16 år och ska välja till gymnasiet. Då väljer man istället en bred linje, exempelvis samhäll. Sen då? Har man tur får man något slags jobb. Efter ett kä...

Av Jennie Johnsson - 23 november 2013 21:35

Igår gick jag och lade mig mätt, tränad, tagit mig igenom diskbärget och pluggat, allt på samma kväll ;) En fredagkväll var det ja ;) Idag skulle vi försöka sova länge, vaknade klockan åtta och sen fick jag tvinga mig själv att inte gå upp direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards